- og få markedsføring & oplevelser i særklasse

Der er mindst to rigtige gode grunde til at være sponsor i Super GT Danmark.

 

For det første: Det er altid attraktivt at være en del af en succes. Tæt ved 6000 tilskuere til det sensationelle Night Race på Padborg Park viser, at publikumsinteressen er i klar fremgang. Dertil kommer, at fem af sæsonens syv løb sendes som fremragende direkte tv-transmissioner på samtlige regionale TV2-stationer og også som livestreaming over hele landet. Super GT samt flere teams og kørere, er meget synlige på eksempelvis Facebook og Instagram med tekst, billede og video. Der er altså sikkerhed for stor synlighed via et sponsorat.

 

For det andet: Et samarbejde i Super GT kan også bruges af den enkelte virksomhed til at skabe spændende aktiviteter for enten ansatte eller kunder. I forbindelse med løbene er det muligt at få plads i passagersædet i en Super GT-racer og komme meget hurtigt med rundt på banen. Noget af en oplevelse. Et samarbejde åbner også for muligheden for at arrangere teambuilding, eller bare slet og ret - super spændende og helt unikke oplevelser rundt omkring på banerne.

 

Klassen: Super GT Danmark (tidligere Danish Supertourisme) startede i 2015 med 15 biler. For promotor bag serien, Tom Pedersen, var det et mål at kunne præsentere et felt med flere end 20 biler. Det er allerede lykkedes i den tredje sæson. Det er veludviklede teams, der formår både at køre noget fantastisk race og skabe en fest for fans og sponsorer. Super GT-klassen er en fransk opfindelse, og det er Mitjet i Frankrig, der fremstiller bilerne. Tom Pedersen - ejer af Padborg Park - så klassen på sin computerskærm og blev begejstret. Han havde tilbage i 2009 importeret Legend Cuppen til Danmark. Nu hentede han også Super GT til landet. Super GT har hjemmebane på Padborg Park, og ud over at køre på danske baner, har feltet også lagt vejen forbi Sverige, Belgien, Norge og Tyskland. Super GT vil i 2019-sæsonen tælle op mod 30 kørere.

 

Bilen: En Super GT-racer er udstyret med en 3,5 liters V6 sugemotor, som er indbygget i ensartede rørrammer med sammenlignelige karosserier, hvor fronten er designet efter kendte bilmærker. Raceren yder 330 HK og vejer kun 900 kilo.