- og få markedsføring & oplevelser i særklasse

Der er mindst to rigtig gode grunde til at være sponsor i Danish Supertourisme

For det første: Det er altid attraktivt at være en del af en succes. Tæt ved 6000 tilskuere til det sensationelle Night Race på Padborg Park viser, at publikumsinteressen er i klar fremgang. Dertil kommer, at fem af sæsonens syv løb sendes som nogle fremragende direkte tv-transmissioner på de fleste regionale stationer og også som livestreaming over hele landet. DST og flere teams og kørere er meget synlige på eksempelvis Facebook med tekst, billede og video. Der er altså sikkerhed for en stor synlighed af et sponsorat.

For det andet: Et samarbejde med i DST kan også bruges af den enkelte virksomhed til at skabe nogle spændende aktiviteter for enten ansatte eller kunder. I forbindelse med løbene er det muligt at få plads i passagersædet i en supertourisme-racer og komme meget hurtigt med rundt på banen. Noget af en oplevelse. Et samarbejde åbner også for muligheden for at arrangere teambuilding, eller bare slet og ret, spændende og helt unikke oplevelser rundt omkring på de danske baner. Et sponsorat er altså "noget for noget".  

Superklassen i dansk motorsport

Den har gjort alle skeptikernes spådomme til skamme. Danish Supertourisme har vist sig ikke bare at være en døgnflue på fire hjul. DST er en spændende nyskabelse, der også er langtidsholdbar, og med både fart og dramatik har DST udviklet sig til superklassen i dansk motorsport. Flere tidtagninger har vist, at der er under et sekunds forskel på de 10 hurtigste, og det betyder, at det virkelig er kørernes dygtighed, eller bare den mindste fejltagelse der afgør løbene. Det giver noget supergodt race. DST er en del af Night Race på Padborg Park. Det er en enestående afdeling i serien, og Night Race blev i 2015 kåret til Årets Event i dansk motorsport. 

Danish Supertourisme startede i 2015 med 15 biler. For promotor bag serien, Tom Pedersen, var det et mål at kunne præsentere et felt med flere end 20 biler. Det er allerede lykkedes i den tredje sæson. Det er veludviklede teams, der formår både at køre noget fantastisk race og skabe en fest for fans og sponsorer. Supertourisme-klassen er en fransk opfindelse, og det er Mitjet i Frankrig, der fremstiller bilerne. Tom Pedersen - ejer af Padborg Park - så klassen på sin computerskærm og blev begejstret. Han havde tilbage i 2009 importeret Legend Cuppen til Danmark. Nu hentede han også Danish Supertourisme til landet. DST har hjemmebane på Padborg Park, og ud over at køre på danske baner, har det danske Supertourisme-felt også lagt vejen forbi Sverige, Belgien, Norge og Tyskland.

DST tæller i 2018-sæsonen over 25 kørere.

Bilen

En supertourisme-racer er udstyret med 2 liters turbomotor, eller en 3,2 liters V6 sugemotor, som er indbygget i ensartede rørrammer med sammenlignelige karosserier, hvor fronten er designet efter kendte bilmærker. Raceren yder 330 HK og vejer kun 885 kilo.